Friday, January 18, 2008

Vivatel ще предаде...

Трудно е да се забавляваш, когато нищо забавно не се случва около теб, особено след празници. Налага се да се измислят нови и нови неща, като например идеята за Мусала (снимки). Но ето, че нещата понякога си идват от самосебе си и без да ги търсиш.
Работата тръгна от приятел, който иска да ползва интернет от лаптопа посредством новите 3G технологии. Необходимо условие обаче беше хардуера да е съвместим както с лаптопа, така и с персоналния компютър и най-вече с новият перлен Eee PC. Това последното означава да е с USB интерфейс. В локалният "Мобилтел" след запитването ни отговориха, че това е много търсена услуга (!?) и са останали само карти за лаптопите (PCMCIA ?). След справка по телефона обаче установиха, че най-близко в региона има в Своге (това е не само друга община, но и друга област!). Заявиха и обещаха, че във Вторник другата седмица ще го докарат. До тук добре.
Минавайки покрай местния център на BTC/Vivatel, по ред причини моят приятел ме помоли аз да попитам за цените и условията този вид услуга. И така...
USB модема стоеше на витрината. Приближих се до по-младата и руса служителка и казах:
АЗ: Нас ни интересува това - посочих го с пръст.
МОМИЧЕТО: Това е за интернет, използва се за лаптопи.
АЗ: Ние имаме лаптоп. Интересува ни какви са цените.
МОМИЧЕТО: 36 лева на месец за 1024 (хиляда и двайсет и четири) мегабайта, 30 стотинки за всеки следващ мегабайт... (дъра-бъра)
АЗ: Това е добра цена - значи 36 лева за 1GB (един гигабайт)!
МОМИЧЕТО: Не за 1024MB - Беше крайно уверена, че 1024MB е много повече от 1GB
АЗ: Е, да де 1024MB нали са си 1GB
МОМИЧЕТО: Не бих казала! - Продължаваше да си е все така уверена.
АЗ: За това бихме могли да поспорим друг път, а колко струва устройството (модема)?
МОМИЧЕТО: Той все още няма цена!
АЗ: А другата седмица към вторник дали ще има цена?
МОМИЧЕТО: Не е сигурно, може би не..., но някъде през другата седмица...

Значи тук е момента да спомена, че другата служителка имаше вид на човек, който иска да се намеси в разговора, но не го направи и, че Vivatel в момента имат промоция на точно този тип услуга с точно регламентирани параметри: ето тук (този линк е малко временен - до около 29.02.2008)

Ясно е, че не мога да пресъздам точно разговора, но в часта с мегабайтите и цената на устройството е близо на 100%

Смятам, че другата седмица е редно да проверя какво става. Не само с цените, но и с мерните единици. Даже второто ми е по-любопитно.

И най-накрая все пак искам да вметна, че в никакъв случай не искам да се присмивам на хората които не разбрат хич от ИТ, но все пак става дума за офис на телекомуникационна компания!

2 comments:

Momchil said...

неволите на съвременните служители. тя сигурно си е записала на листче всички важни цифри и единици, които са й обяснили шефовете, ама на
:))

Buksy said...

hahahah. ebasi majtapa.